Thursday, August 23, 2007

~~Menghitung Hari....

Menghitung hari

Detik demi detik

Masa kunanti apakan ada

Jalan cerita kisah yang panjang

Menghitung hari....


"Menghitung hari, detik demi detik.." aku raser, pd waktu skrng, member2 aku yg sedang mngerjakan praktikal mesti terngiang2 lagu nie di kepala mereka....hehe.. mane taknyer, lagi beberapa ari jerk lagik, kami akan mnghabiskan industrial training kami.... lepas industrial training, wat maser terdekat, aku bercdg tuk blk ke kuantan dahulu..... lagikpun, aku nyer presentation jatuh pd 21hb september, so, boley la berhajat tuk mnyambut awal ramadhan bersama keluarga, yg dijangkakan jatuh pd hari khamis, 13 september (mengikut kalendar kuda yg tergantung di bilik aku nie..:-p ) lagikpun, lame la aku x blk, kire2 nak dekat 4 bulan la... sbb seigt aku, aku last blk, kalu x salah, cuti buln 4... tul ke? ye le kot.... kalu dak2 perempuan nie, maner nk smp 4 bulan, mesti dah homesick giler2 dah.. :-P ..!!! keke....aku biase la, otai..!! haha... mane tak nye, start dari f1, aku dah "merantau" ke negeri org,jauh dari family... haha.... terigt time f1 smp f3 dulu, blk umah kt kuantan, dlm 6 bulan tue, ade la 2 kali, kire sethn, aku blk 4 kali jerk... huhu.... tgu cuti panjang bru rase nk blk kuantan...... so skrng, cam dah biase le plak jauh2 ngn family....

dlm jangka masa panjang plak, insyaAllah, kalu takde aper2, kalu mngikut perancngn, aku dan member2 dip aku, akn masuk 2nd sem.... mintak2 la dpt masuk november nie, coz kalu kne masuk Januari, perghhh.... beku otak.. haha... tp, nmpk gayenye, ader keputusan yg postif dan mencerahkan peluang tuk masuk November nie.. InsyaAllah..... and of course, x tau lagik akn dicampakkan kat maner... cyber ke, melaka ke... memaner pun, x kesah, tp diharapkan, dpt Melaka la.. sbbnyer?? ader la beberapa faktor yg mnarik minat aku tuk mnyambung pengajian di Melaka... hehe... tp, kalu dpt cyber pun, alhamdulillah la jugak...bukannyer x best kat cyber tue, best gak kan.. tul tak org2 cyber...?? :-p .. hehe....

aku dah berjaya mnyelesaikan beberapa target aku tuk mgu nie,dan ader beberapa lagik target yg belum tercapai..... ini ialah antara list2 aku.. :
(kalu kaler biru, tercapai.... kalu kaler merah, x tercapai ler tue...keke...)

  • nk tgk Friends ari2, at least 1 episod per day... --> sbb ader satu hari aku tertinggal..hehe... sehari jerk....skrang aku dah smp Season 7 .. bnyk gak aku dah tgk ek, tinggal 3 seasons lagik....

  • nk tgk movie dlm pc aku --> aku nie, jenis kalu nk tgk movie tue, tersgt la malas, sbb movie nie, pnjang sgt la.. aku lagik suker tgk sitcom cam Friends tue, lebey kurang dlm 20 minit jerk.. tp, ari Rabu tue, tertiber aku berminat plak nk tgk movie, and guess what, aku tgk dvd yg aku beli cetak rompak!! haha.. lamer x beli cetak rompak..:-p .... citer Perfect Stranger lak tue.... haha...

  • nk siapkan final report dlm mgu nie jugak... --> x dpt.. haha!! wat sket, dah cam takde idea nk tulis aper.... tgk la, kalu rajin, weekend nie....

  • nk siapkan weekly report--> keke... samer jerk.. haha.... biase la, bnyk dugaan.... keke...
Hehe... bnyk lagik aku nk tulis sbnrnye, tp nnti la, sbb cam dah rase ngantuk jerk.. mane tak nye, dah kul 1.10am.. esok keje lagik, entah2 x pergi kot, sbb overslept.. huhu... takpelah, kiter tgk la camner nnti.... last but not least... kpd knw2 aku yg tgh berhempas pulas ngan midterm, gud luck aku ucapkan... smgo midterm anda, success.... kpd kwn2 aku yg dah nk hbs praktikal, tahniah..!! anda mmg seorang yg hebat.. haha... kpd yg next sem, bru nk start praktikal lak, selamat mnjalani praktikal yerk... moga2, anda dpt pngalaman yg berguna... dan kepada semua.... Selamat Mnyambut Hari Kemerdekaan yg ke 50...!!!! adios....





2 comments:

Anonymous said...

haaa... taw xpe. cyber mmg besh. jemput la dtg ke mari yer...

klo dtg, kite bwk org men kompank shekalik. hahaha. nk amek course ape feeq? dh decide lm?

alhamdulillah, +ve feedback dpt mashuk tis nov. syukran.

ku menantimu di pintu cyber. [chewah, cm lagu alleycats plakz] hahaha :P

nasrulikhwan said...

3 bulan erk? cepatnyer... hoohohoo... aku dah up keje tuk sebulan lagik... end of sept aku stop.bukan aper, takot kat umah boring, takder keje nk buat. dari aku duk mengadap tv 24 jam dan menambahkan berat badan kat umah, baek keje.. haha... neway salam merdeka aku kepadamu wahai sahabat a.k.a ex-rumate. haha. moga2 hajat2 ko tu tercapai erk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...