Monday, December 24, 2007

~Sesal dahulu.......

Hari nie, tiader per2 yg luar biaser berlaku.. hehe... biase le, ari2 mnjelang exm jerk, bley dikatakn sume la,akn mngurangkn aktiviti masing2... sumer nyer tgu lepas exm, lepas tue, bru enjoy btul2 la kan..

tadi ptg, member, budak management, lebey details lagik, HR, dtg ke rumah, mintak tlg utk menyiapkan sdikit kerja utk presentation nyer.. diupahnye mkn di JJ.. hehe. Alhamdulillah.. semoga murah rezeki member aku tue... katenye, kalu amik management, presentation nie, udah jadik lumrah la.. pndapat aku, sumer fakulty, mesti ader presentation, dan aku akui, mmg dak2 management la yg plg bnyk wat presentation.walaupun dahulu ketika di tahun diploma dahulu, bnyk presentation yg telah aku lakukan, tp, aku smp sekarang, masih nerveous, masih blum yakin untuk berckp di hdapan.aku bukanlah seorang yg boley berckp spontan di khayalak rmai.sekiranya secara tiba2 aku diminta berckp tanpa sbrng persediaan , aku jadik sedikit gagap(mungkin disebabkan gugup), dan akan mngulang fakta2 yang sama sajer.. hehe...itulah aku... :-P memerlukan preparation sblm boleh berckp di hadapan.tapi rasenye dlu, ketika nk present, rase nervous nye, tp biler dah pegang mic tue, huhu... mmg best plak berckp nie... hehe.. tp, walau per2 pun, aku kn lebih yakinkn diri selepas in.. InsyaAllah...

Currently, baru hbs membacer blog yg dibina khas untuk mendedahkan kepincangan skim pelaburan (tapi, katenye bukan pelaburan, kaedah jual beli..hmm.. entahlah) yang cukup heboh satu ketika dahulu.bukannye sedkit, ramai sebnrnyer yang telah join (jikalau mngikut permerhatian di sekeliling aku) dengan pelaburan yg kdg2 membuatkan aku terfikir, bnyaknyer duit dorang... mane diorang dpt... ramai yang telah berjaya pada ketika itu(sebelum syarikat itu mmberi masalah) mencanang2kan perkhabran yang indah dan approach rakan2, sedara mara, mahupun keluarga utk masuk.. kiter, biase la, duit kan.. kdg2, niat nk masuk tue, ade la jugak, sbb dah tgk rmai yg berjaya mncapai keuntungan, yg bukannye sedikit, sehinggakan ader yg mncecah 5 angka sbln.. bagi aku, 5-figure-amount bagi seorang student, mmg ckup mewah, cukup bnyk.. tetapi, aku tidak teruskn niat aku, kerana aku percaya, ini belum masanya lagik utk aku...bukan tahap aku lagik... dan sekarang, langit tidak selalunya cerah...syarikat yg bertanggungjwb, memberhentikan serta merta kaedah jual beli tersebut disbbkan terdptnyer masalah2 tertentu... rmai yg menderita... bagi golongan2 yg berkerjaya(mengikut ape yg aku bace dlm blog itu) yg dahulunye sanggup berhenti kerja, sekrang, hutang keliling pinggang, dikejar org bwahan, terpaksa mnjual kereta disebbkn skim ini.Bagi golongan student, impak nye ckup besar.ade yg terkandas pelajaran dan bermcm2 lagik....

Dan semuanya disbbkan oleh wang.... Btullah kate org, money is power.. pelbagai kejadian boleh berlaku disbbkan oleh wang..aku sebenarnya, tidak mnyalahkan org yang mnyertai skim ini... bukan utk melontarkan kebencian mahupun bukan utk mnyalahkan maner2 pihak mahupun menimbulkan provokasi di laman ini.. ini hanyalah sekadar luahan hati aku, dan aku, tidak menyebelahi memane pihak.. aku berasa sungguh simpati, kerana bagi aku, sumer nye boleh dielakkan sekiranya kiter lebey berhati2... dan bagi rakan2ku yg terlibat, percaya lah, bahawa, setiap yang terjadi, tentu ada hikmah nyer..insan selalu marahkan hujan di tengah hari sedangkan pelangi indah sedang menanti ... Anggaplah ianya satu cabaran bagi menempuh dugaan yang lebih besar di masa akan dtg...

Igt, ini hanyalah skadar luahan hati aku.. tiade kne mngena dgn apa2 pun.... InsyaAllah, kiter samer2 belajar dengn memerhati benda di sekeliling kiter... :D K la, tido dlu... :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...