Monday, February 11, 2008

~~CNY Holidayzz....

Hyez...

hehe... how old r u?? eh! silap..!! how r u guyz... berjumpe kembali ek.. hehe....This time i want 2 updated about my CNY holidayzz....Actually, not much i want to chat2 here, but like always, just my "words from the heart".. keke.. cam name blog sorang tue le plak....

Actually, my plan was i just wanna stayed here, in the campus, watching and lambai2 to my frenz yg blk.. but then, ade my frenz, yg tinggal dkat ngn kampung aku blk.. so, aku tup2, trus mau join die la... since my all my family, abah aku, mama aku, ngn adik aku, blk ke perak, nk g tgk adik aku yg lagik satu tue, ade majlis penyampaian anugerah katenye, so aku blk kg la... Kg. New Zealand... hehe.... jauh tue beb..!! Family aku ke perak, aku blk ke pahang... x berjumpe le ngn family aku cuti2 nie.. just lepak2 ngn atok ngn nenek aku jer.....

Keje aku kt umah atok aku, just tgk tv jerk.. keke.. kalu takde pe2 plan, remote tue, mmg sentiasa berada di tgn aku ler... hehe... cite plak, cuti2 nie, best le jugak katekan.... so, layan citer... tp, takde le layan citer jerk.... ader le jugak aku kuar, berjln2 ke Kuantan.....

tuk pengetahuan korang, atok aku, baru jerk beli keter tuk nenek aku....hehe... so, ape le lagik, sbgai seorang yg mempunyai lesen memandu yg sah, tidak sah le kirenye aku tidak mngetest2 keter tue... keke... sempat jugak le aku memusing2 satu Kuantan kan..... So, moleklah kirenye, aku mnceritakan satu persatu.....

Khamis, CNY First Day.....
Ari first, aku ke Megamall.. niat nye, mau tgk Dunia Baru The Muvi.... smpai2 jerk kt GSC tue, beratur pnjang x igat....!! terbantut tujuan aku.... cam nie, blk tgk kt Melaka jugak le.. hehe... aku just jejln kat Mega tue jerk..org, punyer la ramai+kedai, x bnyk bukak.. so, memane kedai yg bukak tue, mmg durian runtuh la.. tp, aku pelik jugak la kan... org Ciner nie, lain perangai dier... antara shoplot yg ade kat shopping cmplex tue, banyak jerk kedai org Ciner yg bukak.. dorang nie, rayer ke, x rayer nie.... pg raye, tgh hari, dah bukak kedai dah... giler rr... kalu bab2 cari duit, mmg dorang semangat la...

Aku just ronda2 kt Kuantan, sblm aku bertolak pulang... on the way blk ke kg aku, yg kire2 dlm 55++ km dari Kuantan.. aku sempat singgah ke Felda Lepar Hilir 3, tempat aku tinggal+main kecik2 dlu... keke.... aku sempat la, tgk blk, rumah aku dlu (dah ader org tinggal dah), skool aku dlu... padang tmpt aku slalu main kecik2 dlu, warung yg abah aku slalu bwk aku dlu2.... waa... cam sedey le plak.... bnyk kenangan+bnyk perubahan yg berlaku.... last aku pindah dari situ, darjah 1.. umur dlm 7 thn la kan.... waa.... 13 thn, dah bnyk berubah dah.......

Sabtu, CNY Third Day....

Ari Sabtu nie, aku ngn atok ngn nenek aku, ke kenduri kahwin cucu sedara atok aku.... dekat2 ngn umah aku, tp, x bley singgah umah sbb takde org.. keke... aku nie, kirenye, rombongan pengantin lelaki la kirenye kan... so, dpt la mkn tempat vip... keke.... first time le pengalaman dilayan cenggitue... hehe.... tp, aku x dpt nk snap gmbr la... aduii..!! terluper.... so, lepas hbs kenduri tue, atok aku bwk g jejln round2 bndar Kuantan.... tempat famous, yg slalu aku pergi dulu2, walaupun dekat ngn umah, aku jarang pergi skang.. keke.... so, atok aku bwk g Teluk Chempedak, Pantai Batu Hitam, pastue yg lain, just pusing2 jerk.. aku jadik cam pelancong kejap..."huyooo!!" "Wooo...!" keke.. biase le, aku kn jarang2 blk, x berkesempatan nk g tempat2 tue... dah bnyk berubah dah Kuantan nie rupenye... keke......

Ini gambar time masuk2 Kuantan... ader heli yg tersadai kat situ.. x tau le gerak ke idak heli ni.. hehe... gmbr nie, diambil kt Lapangan Terbang Kuantan......

Nie, dlu cinema Rexx kalu x salah.. dlu, aku ngn family aku slalu tgk muvi kat sini la.. kalu x salah, aku igt lagik, aku tgk citer Abang '92 ngn Jurassic Park kat sini... hehe...

ini Kompleks Teruntum... dlu2, tempat shoping, sini la.... tp, skang dah bnyk shopping complex dah bukak... so, die cam mati sket.... yg tinggi tue, bnyk pejabat la kt situ....

"Dirgahayu Darul Makmur, Aman Dan Bahagia Sentiasa" (Lagu Negeri Pahang sket... keke...)

Ader tulis "KUANTAN" besar2, tp x nampak.... sbb time aku snap nie, duk dlm keter... hehe....

tgh2 snap, tertiber kete nie lalu... belasah je la tangkap... hehe....

Nie kat Teluk Chempedak.... First time tgk, KFC ader drive tru... huhu....

Tempat yg slalu aku x terlepas pndang melihat.. "BMW Showroom" hehe...... bnyk giler keter bmw yg baru2 kt sini... alahai, bile le dpt merasa drive nie.... hehe....

3 bijik tersadai... kasik aku satu la tokey.....




"Farmasi Kuantan" Tempat aku slalu lepak time skolah rendah, sblm pergi semayang jumaat.... dlu, owner nie iaitu Uncle Zulkifli, anak dier merupakan kwn baik aku.. satu kelas ngn aku... study same, lepak same, slalu pergi umah die..tp, Allah lagik menyayangi dier .... Al-Fatihah tuk Allahyarham Mohd Zuhair Shafiq Zulkifli......


Rasenye, camtue je le aku mau updated.... nnti2, aku berceloteh lagik la ek....Sekian saja... Adios....

1 comment:

Ezzudden said...

yeah!! dah lame tak baca post ko yg panjang2...
dh ade ek KFC kat teluk cempedak tuh..aku last gi..prasan ade MCD je..
nnti nk plan ar..jalan2 gi Kuantan..pastu tgkp gambar byk2..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...