Tuesday, September 02, 2008

~Salam Ramadhan

Hyez..

Rasenye, blum terlambat tuk mngucapkan Salam Ramadhan tuk sume yerk.. So, dah 2 hari berpuasa, camne? okey ke.. haha.. Thn nie, Alhamdulillah, dpt menyambut puasa di kg, bersama atok ngn nenek aku.. Dah berapa lame sambut poser kt kampus jerk kan, so kali nie, nak rase gak la, sambut kat kg..

Nk citer psl hari pertama pergi ke bazar Ramadhan.. pergi ngn atok ngn nenek aku la.. Time tue, aku terasa cam nk mkn nasi ayam.. So, aku dah beli la nasi ayam, harga, RM3.50.. Kire standard la kan.. Nenek aku plak, ade kat gerai sebelah, nak beli ikan keli goreng, tmbh sambal sket..so, mintak la ngn akak tue ikan keli tue, bile nk bayar, akak tue ckp, "RM4.50 cik" Mak Aii!! Aku dgr pun, terkejut! igtkan, dlm rm3.00 ke.. lgpun, ikan tue, seekor jerk.. huhu...

Time aku ngn nenek aku g gerai lauk, atok aku, p beratur, nk beli murtabak.. rupenye, die pun terkne mende yg same.. herge mahal x hengat.. cite nye, kat gerai tue, x tulis le plak, sekeping brape ringgit murtabak tue, so atok aku nie, slalunye, beli 2 keping.. so, order la 2 keping.. time nak bayar, kasik la rm10.. ye lah, murtabak yg slalu beli, dlm rm2.50 hingga rm3.00 sekeping kan.. maybe atok aku igt jumlah die, dlm rm5 to rm6 la.. tp, bley plak org yg jual tu ckp, "Pak cik, kurang lagik rm2..!" haha.. rupenye, murtabak tue, harga rm6 sekeping! haha... bile blk, atok aku cite la kat kitorang, bley plak nenek aku ckp, "takpelah, ari nie rezeki org yg jual " Muhaha... Raseny, tobat dah, x p beli kat situ... haha...

Kalu ikutkan, dlu kalu brg2 sume naik, kiter refer kat harga minyak yg naik.. tp, bile minyak dah trn sket (sket la.. harap2, pasnie, trn lagik) knape harga brg2, still x trn2.. knape nk mnyusahkan org rmai, menanggung kos hidup yg semakin tinggi... fikir2 gak la kan, bile time aku keje nnti, bile dah kahwin (InsyaAllah), bile dah ade anak, kos sara hidup time tue, brapa la agak2.. Alhamdulillah, ari nie, still ade benda nk mkn, nk pakai, tp esok lusa? sape yg tahu? hanya Allah yg tau.. so, ape yg bley aku wat, beringat2 la dari awl.. nk pupuk sifat berjimat tue, bukannye senang..huhu... tp, at least, aku akan cuba la kan... k la, dah mau tido la.. rase penat, x ilang lagik rasenye.. nnti2, cite lagik ek..adios...


"zaman dah berubah, dunia dah maju"

(tp, bile dgr ayat nie, terigt plak sambungan die.."Dlu kuaci, skrang apam balik".. muhahaha...
kpd yg berkenaan, SAYA X BERSALAH!!..:-p hehe...)



perasan x, ade kucing kat tayar tue.. huhu.. sian, hujan lebat, x bley nak kuar..
gmbr nie, tangkap kat exm hall..tp, die duk x lame la, sbb kejap je lpas tue, hujan brenti...



1 comment:

ruby said...

huhu..mcm comey je pic myvi n kucing tuh..naseb baek bukan myvi hijau..keskeskes!!!~Salam Ramadhan~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...